13 Ocak 2018 Cumartesi

# Film Analizleri; Gün Ortasında Karanlık



Memduh Ün Fatma Girik aşkının en güzel meyvelerinden olan bu film 90'ların başındaki bunalımlı, boğucu ve durağan kişisel drama filmlerinden izler taşıyan kişisel ve etkileyici bir filmdir. Memduh Ün'ün klasik yeşilçam normlarından arınıp daha kişisel ve hatta auter tarzda çektiği bu filmde sevgili Fatma Girik'in hayat verdiği Güzin karakterinin engelli çocuğuyla verdiği yaşam mücadelesi anlatılır. Planlı ve sürprizsiz gibi yürüyen film Halil Ergün ve Yavuzer Çetinkaya gibi yardımcı rollerin etkisiyle oldukça derin bir anlama bürünür ve izleyici için daha da çekici bir hale ulaşır. Tabii filmde engellerini adeta aşarak müthiş bir oyunculuk sergileyen sevgili Erdal Yalçın'a da buradan selam ve sevgilerimi sunmak isterim. Oldukça üst düzey ve sinematografik bir dile sahip bu film ne yazık ki yeterince bilinmemektedir. 

Konu ;Güzin kocasını trafik kazasında kaybettikten sonra bedensel ve zihinsel engelli oğlu Sedat ile yalnız bir yaşam sürmeye başlar. Kendisi işteyken Sedat'ın bakımıyla ilgilenmesi için uzun süre bakıcı arar ancak kimse bu engelli çocuğa bakmak istemez. Güzin işe giderken mecburen oğlu Sedat'ı odasına kilitleyerek evde yalnız bırakır. Bir gün döndüğünde oğlunun cansız bedeniyle karşılaşır. Yapılan tüm incelemelerde bu ölümün bir ihmal sonucu olduğu belirlenir ancak Güzin bu kararı kabullenemez ve bu ölümün sorumlusunu aramaya başlar. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kim?

Ufuk Kurt/1983/İstanbul Bağımsız, karşılıksız ve kişisel sinema anlayışıyla kendi senaryolarımı filme çekiyorum. "Ölüm Düşleri...